Cennik
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 29 września 2004 r. Dz. U. nr 223 poz. 2261
Tabela opłat za badania techniczne pojazdów
Lp. |
Wyszczególnienie |
Opłata w zł (zawiera podatek od towarów i usług VAT) |
1 |
2 |
3 |
1 |
Okresowe badanie techniczne: |
|
1.1 |
- motocykl, ciągnik rolniczy |
62,00 |
1.2 |
- samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w.1) |
98,00 |
1.3 |
- samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c. |
153,00 |
1.4 |
- samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej 16 t d.m.c., ciągnik samochodowy balastowy |
176,00 |
1.5 |
- autobus przeznaczony do przewozu więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą |
199,00 |
1.6 |
- przyczepa ciężarowa rolnicza do 1,5 t d.m.c. |
40,00 |
1.7 |
- przyczepa ciężarowa rolnicza powyżej 1,5 t do 6 t d.m.c. |
50,00 |
1.8 |
- przyczepa ciężarowa rolnicza powyżej 6 t d.m.c. |
70,00 |
1.9 |
- przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna do 3,5 t d.m.c. |
78,00 |
1.10 |
- przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c. |
163,00 |
1.11 |
- przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 16 t d.m.c. |
177,00 |
1.12 |
- pojazd przeznaczony do przewozu materiałów niebezpiecznych (za badanie specjalistyczne) |
85,00 |
1.13 |
- taksówka osobowa lub bagażowa (za warunki dodatkowe) |
42,00 |
1.14 |
- pojazd uprzywilejowany (za warunki dodatkowe) |
50,00 |
1.15 |
- pojazd przystosowany do zasilania gazem (za badanie specjalistyczne) |
63,00 |
1.16 |
- pojazd przystosowany do nauki jazdy lub do przeprowadzania egzaminu państwowego (za warunki dodatkowe) |
48,00 |
2 |
Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie: |
|
2.1 |
- skuteczności i równomierności działania hamulców |
20,00 |
2.4 |
- ustawienia i natężenia świateł drogowych i świateł mijania |
14,00 |
2.5 |
- połączeń układu kierowniczego oraz jałowego ruchu koła kierownicy, luzów w zawieszeniu |
20,00 |
2.6 |
- toksyczności spalin |
14,00 |
2.7 |
- poziomu hałasu |
20,00 |
2.8 |
- geometrii kół jednej osi |
36,00 |
2.9 |
- działania amortyzatorów jednej osi |
14,00 |
2.10 |
- wszystkich innych usterek łącznie |
20,00 |
4 |
Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska: |
|
4.1 |
- określone usterki techniczne, warunki techniczne (osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu) 4) |
20,00 |
4.2 |
- po wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne) |
94,00 |
4.3 |
- dane techniczne niezgodne ze stanem faktycznym |
51,00 |
5 |
Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez starostę w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska: |
|
5.1 |
- co do którego zachodzi podejrzenie, że nie spełnia określonych warunków technicznych. 3) |
20,00 |
5.2 |
- po wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne) |
94,00 |
6 |
Pozostałe dodatkowe badania techniczne pojazdu: |
|
6.2 |
- który ma być używany jako taksówka osobowa lub bagażowa (za warunki dodatkowe) |
42,00 |
6.3 |
- który ma być używany jako uprzywilejowany (za warunki dodatkowe) |
50,00 |
6.4 |
- który ma być używany do przewozu materiałów niebezpiecznych (za badanie specjalistyczne) |
85,00 |
6.5 |
- autobusu, który może poruszać się po drogach z prędkością 100 km/h (za badanie specjalistyczne) |
126,00 |
6.6 |
- do nauki jazdy lub przeprowadzania egzaminu państwowego (za warunki dodatkowe) |
48,00 |
6.7 |
- w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym. |
82,00 |
6.8 |
- o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym |
50,00 |
6.9 |
- skierowany przez starostę w celu ustalenia danych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji |
60, 00 |
6.10 |
- pojazd sprowadzony z zagranicy i noszący ślady uszkodzeń lub którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. |
94,00 |
7 |
Sprawdzenie spełniania dodatkowych warunków technicznych dla niektórych pojazdów oraz pozostałe czynności przeprowadzane w stacjach kontroli pojazdów: |
|
7.1 |
- prawidłowości przystosowania pojazdu silnikowego do ciągnięcia przyczepy 1) |
35,00 |
7.2 |
- czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym dla pojazdów przeznaczonych do wykonywania czynności na drodze 4) |
21,00 |
7.3 |
- czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla pojazdów ciężarowych przystosowanych do przewozu osób 4) |
48,00 |
7.4 |
- czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla autobusu miejskiego używanego w komunikacji miejskiej lub miejskiej i podmiejskiej.4) |
41,00 |
7.5 |
- czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla autobusu szkolnego4) |
41,00 |
7.6 |
- wykonanie numeru nadwozia |
49,00 |
7.8 |
- wykonanie tabliczki i jej umieszczenie |
36,00 |
7.9 |
- sporządzenie opinii (na wniosek właściciela pojazdu) do wniosku o odstępstwo od warunków technicznych |
82,00 |
Objaśnienia:
- 1) W przypadku pojazdu przedstawionego do okresowego badania technicznego z adnotacją w dowodzie rejestracyjnym o treści: "przystosowany do ciągnięcia przyczepy" lub "HAK" nie pobiera się opłaty określonej w lp. 7.1 tabeli.
- 2) Pozostałe badania jak dla autobusu.
- 3) W przypadku gdy opłata za badania techniczne powstała z połączenia opłat określonych w lp. 4.1 i 5.1 tabeli byłaby większa od opłaty określonej w lp. 1 tabeli, pobiera się opłatę określoną w lp.1 tabeli.
- 4) Opłata obowiązuje również przy okresowym badaniu technicznym.
- 5) Opłatę mogą stosować tylko stacje kontroli pojazdów wyposażone w przyrząd do pomiarów i oceny prawidłowości rozmieszczenia punktów bazowych nadwozia samonośnego pojazdów samochodowych do 3,5 t. d.m.c., związanych z zespołami i układami bezpieczeństwa jazdy.
Uwaga:
Użyte w tekście skróty oznaczają:
- m.w. - masa własna pojazu
- d.m.c. - dopuszczalna masa całkowita pojazdu.